Louis, Chevalier de Jaucourt descrie ospitalitatea ca virtutea unui suflet mare care se îngrijește de întregul univers prin legăturile umanității, în enciclopedia „Hospitalite”.
Ospitalitatea joacă un rol fundamental pentru a crește sau a reduce volumul vânzărilor unei organizații, prin urmare fiecare afacere ar trebui să o stăpânească.
Trăim într-o lume în care se oferă continuu servicii, în care un individ prestează servicii, pe care îl putem numi „vânzător”, iar celălalt este receptorul sau „clientul”.
Ospitalitatea practicată acasă trebuie aplicată cu aceeași importanță si în afaceri. Serviciile pe care le oferă un sector de afaceri sunt mai mult sau mai puțin aceleași, dar modul în care este întâmpinat și abordat un client poate fi diferit.
Acest lucru face ca ospitalitatea să fie atât de importantă. Este foarte important să luam în calcul că nevoile clienților se schimbă mereu și ținând pasul cu nevoile lor, o industrie a ospitalității se modifică întotdeauna în funcție de nevoile clienților săi.